15 jaar online geschiedenis Amerone.

Zo, 15 jaar geschiedenis in 2 uur bijna uitgewist of toch niet ?
De Amerone webshop vroeger DE referentie website voor de allernieuwste en hipste gadgets bijna helemaal omgetoverd tot de nieuwe Poezen Shop.

Wat ooit begon als een test omgeving voor online betalingen in de begin jaren 90 heeft de nodige evoluties gehad.

Het allereerste product online was een horloge met een USB aansluiting en een geheugen van 32 MB ! burg_watch_phone_sim
Een hype die 2 jaar geduurd heeft en ons de nodige hoofdbrekens heeft gekost.
Ecommerce oplossingen waren er niet behalve een software: Shopfactory.

Veel fraude controle was er niet, maar de boeven wel….er waren dagen met valse orders voor duizenden dollars en werden we ‘ s nachts uit bed gebeld door een of andere lokale sheriff uit Arizona hoe wij aan die en die credit card kwamen.
Email was nog niet echt gebruikelijk, de fax was het communicatie middel en er zijn wat rollen doorgegaan….

Na dit horloge kwam ineens de Powerball voorbij.
En tot aan januari van dit jaar is dit een van de langst lopende distributie produkten geweest bij Amerone, totdat ook hier de fabrikant zelf online ging.

De Numark USB platen speler was een tussendoortje waar er duizenden van verkocht zijn evenals de Snug Rugs de dekens met mouwen en niet te vergeten de Banana Guards.

Een andere hit was de ISIS puzzle een prachtig concept wat spijtig genoeg helemaal om zeep is geholpen, op nog geen 48 uur, door een eigenwijze marketing tut.

isis

En de afgelopen jaren hebben we ook korte marketing webshops en fullfilment gedaan, voor o.a. Belgacom en Philips.

Een jaar of 3 geleden zagen we de hele internationale business ineens drastisch veranderen.
Het zogenaamde “kanaal” (- fabrikant – distribiteur – wederverkoper/winkel ) kwam zwaar, zeer zwaar onder druk te staan.
De fabrikant werd directe verkoper, onder eigen naam en de lafaards onder een andere naam /pseudoniem…
“Wij verkopen alleen aan resellers mijnheer”….Oh ja ? En deze webshop dan ?
Ja, daar hadden ze dan niet echt een antwoord op.

Momenteel is de hele online wereld op korte termijn nog drastischer geevolueert.
Het echte grote kapitaal is er ingestapt, zoals een A&H (Bol.com) en een Zalando en laten we vooral de chinezen niet vergeten met hun gigantische websites, fabrieksprijzen en gratis verzending.
En dan zijn er nog de websites zoals Etsi en Zazzle die iedereen die drie letters kan lezen de mogelijkheid geven artikelen te verkopen en Bol.com en Amazone als je echt wereldwijd wilt verkopen.

De klant wordt veeleisender en mondiger.
Je moet dus mee en zelf veranderen, in een hoek gaan zitten lost niets op.
Dus op zoek naar een niche met groot potentieel….en zo is 3 jaar geleden alweer de De Poezen Shop ontstaan.
Met daarnaast een blog en een online tijdschrift: Kattenliefde.
Wat begon als een kleine niche winkel is dit uitgegroeid tot een website met meer dan 2000 artikelen.
Zijn we al die jaren trouw gebleven aan Shopfactory en de Amerone website op Magento stond hebben we nu de oude Amerone website omgetoverd tot de nieuwe Poezen Shop.

Maar de grootste verandering is niet zozeer de technische kant, maar het hele business model.
Alleen online zou kunnen, maar we hebben er toch maar een winkel bij open gedaan.

En we gaan terug beginnen met een eigen produktlijn, zoals vroeger met de Tron en Tornado modems.

Deze keer minder technisch..maar zoeken we het in de textiel.
We hebben een overeenkomst met Orange Licensing voor de tekeningen van Francien van Westering (Franciens Katten).
En we verwachten de eerste artikelen, dekbedovertrekken, te lanceren in september 2014.

De geschiedenis uitgewist ? Nee , de geschiedenis herhaalt zich gewoon…..

Banner851

 

Plaats een reactie